Biznet mobilni telefoni

Novosti i trendovi iz sveta mobilne telefonije i novih tehnologija

Telekom Srbija gasi N1 sa medijskog polja?!?!

Telekom Srbija gasi N1 sa medijskog polja?!?!
Telekom Srbija gasi N1 sa medijskog polja?!?!

Kompanija Telekom Srbija je u Julu mesecu saopštila da planira kupovine (akvizicije) kablovskih operatera. Veliki da kupuju male, to je već viđeno, ali ono što zakuvava ovaj medijski rat jeste činjenica da televizija N1 koja je u vlasništvu SBB kablovskog operatera odmerava da li će biti uklonjena iz programskih šema kablovskih operatera koje Telekom Srbija otkupi.

Kako se televizija N1 emituje prvenstveno na kablovskim platformama, uklanjanjem iz programske šeme bi im se drastično smanjio doseg gledanosti.

Da li će se to i desiti?

Pa verovatno hoće, jer i Telekom Srbija i SBB međusobno ne dele popularne kanale, već ih ljubomorno čuvaju „samo za svoje korisnike“. Televiziji N1 je evidentno značajna pozicija na medijskom polju, što se videlo i kada je donesena odluka da se upravo N1 televizija postavi na poziciju 1 u okviru digitalne ponude SBB kablovskog operatera. Ukidanjem prikazivanja N1 televizije, Telekom Srbija bi zasigurno smanjila doseg i uticaj ovog TV programa.

Do sada su prvenstveno korisnici ispaštali, jer retko koji operater je imao „baš sve kanale“. Zbog toga je i izbor kablovskog operatera uvek bio usmeren prvenstveno ka sadržaju koji pružaju.

Sve većom popularizacijom Smart Televizora, svakako kablovski operateri značajno gube trku u prevlasti nad distribucijom televizijskog kanala. Pametni Televizori pružaju nemerljivo veće mogućnosti, pa samim tim budućnost ne leži u konvencionalnoj distribuciji televizijskih kanala. Korisnici prosto žude za novim platformama, novim mogućnostima koje dolaze nakon digitalizacije. Korisnici žele da gledaju ono što žele – kada to požele. Više ne žele da se uklapaju u programske šeme.

Radio Televizija Srbije je već napravila dobar korak u tom smeru uvođenjem RTSplaneta i time da korisnici program mogu da prate uživo – ON LINE. Televizija N1 nažalost još uvek nema opciju gledanja ON-Line, pa samim tim je i njihova zabrinutost veća.

Aplikacija EON koja je ujedno i prva aplikacija za Android televizore donela je značajne novine, sa tim što je EON aplikacija za Android televizore rezervisana za određene korisnike SBB-a (ne dobija se u osnovnom paketu), i što je još jedan veliki propust – ne postoji mogućnost mesečne pretplate samo na aplikaciju – što bi zasigurno povećalo prisutnost SBB kanala u našim domovima.

U današnje vreme „uživo televiziju“ može da postave i deca (postavljanjem Live Stream-a na YouTube-u), ali opredeljivanje gledalaca upravo za taj program će u budućnosti zasigurno definisati kvalitet sadržaja programa, a ne „guranje“ na prvo mesto programske šeme nekog kablovskog operatera. YouTube je u nekim zemljama pokrenuo i YouTubePremium platformu, tj. Mogućnost da uz mesečnu pretplatu gledate kompletan sadržaj na YouTube-u bez reklama i tom pravcu se očigledno ide. Netflix je odavno postao najveći video klub.

Promene na medijskom nebu Srbije su neminovne, i svi se nadamo da će ići u korist korisnika. Svakako treba da pobedi inovativnost i digitalizacija.


Ukoliko Vam se sviđa ovaj tekst, podelite ga sa drugima:


Nazad